18 februari 2009

Hjälp-mitt upplägg är borta


Hjälp - mitt upplägg är borta vad har jag gjort för fel? Denna fråga får jag ibland från användare.
Detta uppstår vid tillfällen då man lägger till nya varor eller gör andra ändringar i sortimentet.
Det man vanligtvis gör är att man snabbt öppnar det första upplägg som syns i inställningsvyn och det är ett "namnlöst" upplägg som är helt grått. Utan att man tänker börjar man lägga in nya varor i sortimentet. Det namnlösa upplägget har ingen personbild vilket gör att det inte syns. Det man ska göra är att alltid välja ett upplägg som är namngivet ex. kajsa.upl. Automatiskt uppdateras då alla uppläggen i sortimentsdelen men i layoutvyn måste man lägga till varoror ifall man lagt till en ny bild. Om det nu skulle hända går det att fixa till. Men det är bra att ha en backup på usb eller att man har fler upplägg att använda för att kunna göra kopieringar. En ny uppdaterad manual är på gång till dig som är kassaanvändare. Skicka ett mail till info@flexenita.se så sänder jag en till Dig.
Hälsningar Susanne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för Ditt inlägg. Det kommer att granskas innan det blir publicerat.